neděle 17. února 2013

Seminár obedience s Kristýnou, alebo trénink šitý na mieru.

Seminárom a intenzivkám som nikdy neholdovala. Podľa mňa sa tam veľa rozprávalo a málo cvičilo:-). Ale ako človek dospieva, mení sa nielen on ale aj jeho názory. V poslednej dobe totiž absolvujeme jeden seminár za druhým:-). Dokonca aj len ako divák:-). Vždy s poznámkovým blokom prípadne s kamerou. Prišla som totiž na to, že chcem so psami nielen cvičiť ale aj rozumieť prečo pes buď reaguje alebo nereaguje na moje povely. Proste mu rozumieťa tým pádom urobiť výcvik efektivnejší i zábavnejší. Tentokrát sa v areále Pet centra v pražských Počernících konal trénink obedience s Kristýnou Másilkovou, pretekárkou i rozhodkyňou obedience. Pod vedením Kristýny cvičíme asi 4 mesiace. Páči sa mi že nepoužíva len jednu metódu výcviku, ktorá je práve populárna. V praxi to vyzerá tak že niečo cvičíme na kliker, niečo navádzaním, niečo na pamlsok, niečo na loptičku. A hlavne vždy vysvetlí důvod prečo sa tak rozhodla. S každým psom pracuje individuálne. Aj keď som s Timmym a Hetty začala cvičiť naraz, s každým sme v inej fázy rozpracovaného cviku, dokonca používame pri rovnakých cvikoch inú metódu. Na semináre som sa rozhodla brať so sebou Bonnie. Vie toho najviac a hlavne niektoré cviky preučujeme. Na nových cvikoch som totiž schopná pracovať sama, najhoršie je ale cvik učiť odznova, pes má zažité stereotypy, ktoré opakuje a je potrebné ich odbúrať čo je mnohokrát práca na niekoľko mesiacov. Na seminári sa v popoludňajšej skupine zišlo 6psov a psovodov. Kristýna vždy cvičila individuálne s každým psom a medzitým mala teoretické okienka. Kde sme rozoberali hru, kritéria pamlskov, rozfázovanie cviku, nastavenie kritérii, ale aj skúšobný poriadok obedience, praktické veci k skúškam a hlavne veľké množstvo praktických poznámok k jednotlivým cvikom. Ja som až na seminári videla ako vypadá skúška OB-Z, ktorú chceme snaď ešte tento rok absolvovať. Bonča, vybraná ako VIP pes si to užívala. Fakt makala. Dokonca až tak že pri privolaní, s predsadnutím to neubrzdila a nabúrala do mňa:-). Je totiž zvyknutá že keď sa blíži, tak prehadzujem loptičku medzi nohami. Tentokrát som nohy nechala pri sebe.:-) Ani kolizia ju ale neodradila od cvičenia:-). Prešli sme si všetky cviky OB-Z. Zase sme sa v chôdzi posunuli o kus ďalej, začali sme trenovať odloženie za pochodu....A medzitým sme krmili a kŕmili:-) a hrali sa:-), Bonča odpočívala a ja som počúvala a písala poznámky. Zo seminára som odchádzala plná dojmov, a hlavne spokojná s našim výkonom, a blokom plným poznámok z ktorých budem ešte dlho čerpať. A tešim sa na ďalší seminár:-)